2010. október 12., kedd

Motor nem megy benzin nélkül

A motoromon ha kezd kifogyni a benzin akkor felgyullad egy lámpa ami jelzi már nem sok van benne. Persze hogy pontosan mennyi maradt azt csak sejteni lehet, de kb 35-40 km-re elég.
Nekem múlt pénteken elkezdett világítani ez a lámpa.
Különböző okok miatt nem tankoltam akkor, meg hétfőn sem. Egyik ok a lustaság a másik hogy izgalmasabb kicentizni hogy egy egész tanknyit tankoljak egyszerre. Kedden reggel gondoltam majd bemegyek melózni, és ott a munkahely melletti kúton hazafele tankolok.
Reggel azért el is bizonytalanodtam mikor megmozdítva a motort semmi sem lötyögött benne. Gondoltam mégis a közeli kúthoz be kéne ugrani. De motoszkált bennem a kisördög hogy elég lesz az és tényleg jobb kicentizni.
Hát ez nem sikerült. Pontosan munkahelyemhez félúton elment az erő a motorból. Ekkor éreztem baj lesz, és pár 100 méter után meg is állt a motor.
Ez a félúton azt is jelentette hogy az útvonalon lévő 2 kút közt is kb félúton voltam, mert így poén kifogynia.
Pár járókelőt megkérdeztem tudnak e benzinkútról a környéken, de nem tudtak. Akiknek autója an azok az ismerőseim dolgoztak így nem segíthettek,de egy ismerőst felhívtam nézze meg neten hol vannak benzinkutak. Budapesten a 7. kerület az egyetlen amiben egyáltalán nincs benzinkút. és nekem persze hogy itt fogyott ki a tankom:)
Kis hezitálás után elhatároztam eltolom ahhoz a kúthoz amiről tudok.
Azt tudni kell hogy a motorom 200 kg és egyáltalán nem arra lett tervezve hogy tolják.
Egyébként is vicces látvány lehetett ahogy vastag motoros kabátban, bukósisakban, verőfényes napsütésben a járdán toltam a batár nagy sportmotorom.
Az útvonal a következő volt:


Nagyobb térképre váltás

Röpke 35 perc volt az út, és majd leszakadt mindkét karom a fáradságtól, és a hátamon folyt a víz de megérkeztem a kútra.
Itt tankoltam is, és gondoltam ezzel az ügy megoldva.
Hát nem. Mikor kifogyott a benzin menet közben a motorban semmi benzin nem maradt, így sokáig kellett indítózni, hogy felszívja a tankból a benzint.
Na nekem sikerült lemerítenem az aksit mielőtt elindult volna, így nem lehetett beindítani.
Megkérdeztem a kutasokat tudnak e segíteni, hogy megbikázzuk a motort, vagyis másik jármű aksijáról beindítani. Persze pont egynek sem volt autója... de adtak kölcsön egy kábelt, és egyik ott tankoló furgonos ember odaállt a motorom mellé, és összekötöttük az aksikat.
Indítom, semmi, vártunk még próbáltunk párat de semmi, gondoltam komolyabb baja van.
Biztonság kedvéért gondoltam kipróbálom jó e a kábel ha a + és - végét az ember összeérinti az ugye szikrázik. Benzinkúton amúgy is jó az:D
De nem szikrázott, szar a kábel azért nem töltötte a motorom.
Benzinkutas a szar kábelt visszarakta az eladó áruk közé:) , és adott egy másikat. Azzal már sikerült beindítani a motorom, és egy óra tortúra után bemehettem dolgozni.

Nincsenek megjegyzések: